- JorvikBianca -

Alla inlägg under januari 2014

Av Bianca Sweetstreet - 31 januari 2014 19:34

Nu kommer kapitel 1! Inte världens bästa namn, but yes :/


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet. Jag är 14 år och bor på ön Jorvik med min familj. Jag flyttade till Jorvik i somras, jag trodde det skulle bli jättebra men när vi kom hit visade det sig att alla hade hästar... Det var liksom en självklar sak att man hade en häst liksom... Och kommer jag där, utan häst... Då kan ni ju tänka er vad som händer... Absolut INGEN vill vara med mig... Min dröm är att få en egen häst. Det var det redan innan vi flyttade hit, till Jorvik som jag ville det. Min saknad efter en häst blev ju inte direkt bättre när man ser tjejer i min ålder som rider runt på hästar och har roligt...


- Bianca!
- Vad är det?..
- Jag och pappa ska till affären, följer du med?
- Nej... Jag stannar hemma...
- Okej


Några minuter efter mamma och pappa har åkt ringer det på dörren. Jag går för att öppna.

- Hej! Är det du som är den nya tjejen?
Troppen, nu hade jag ett nytt namn också "den nya tjejen"
- Jag antar det... Jag flyttade hit för en vecka sedan...
- Okej, får vi se din häst?
- Eh... Jo... Jag... Jag har ingen häst...
- Va? Alltså alla som bor här har hästar! Sa tjejen som stod där kaxigt.
- Inte jag... Sa jag och jag kände att tårarna bakom ögonen.
När jag sa det där sista var tjejen redan på väg där ifrån.
- Jag som trodde att jag skulle få en vän... Tänkte jag.

När mamma och pappa kom hem gick jag ut för att gå en promenad. Jag skulle se mig omkring. Eftersom jag hade flyttat till ön Jorvik, så måste jag ju berätta var på Jorvik. Vi har flyttat till Skördebyggnaden.
Jag gick upp på Sunfiled-gården. Men ingen verkade bry sig om att jag gick förbi... Sedan gick jag till Jarlssons gård. Ingen var där, bara hästarna som sprang i hagen. Plötsligt tog jag friheten. Friheten att gå in och springans de. Jag och hästarna i hagen hade så roligt att jag inte märkte att kvinnan som bodde där kom tillbaka. När jag skulle ta en paus och gå ut så stirrade kvinnan argt på mig. Jag skämdes... Jag gick fram till henne och sa förlåt, men jag vågade inte titta henne i ögonen. När jag tillslut vågade titta upp, såg jag att hon inte såg arg ut längre.
- Hej. Sa hon.
- Hej. Svarade jag försiktigt.
- Är det du som är den nya tjejen?
- Mm... Fast jag heter Bianca...
- Fint namn! Sa hon och log stort.
- Vad heter du då? Sa jag och kände att jag slappnade av.
- Jag heter Dorith. Men varför sprang du runt hos våra hästar? Frågade hon och såg allvarlig ut.
- Jo... Jag älskar hästar... Men jag har ingen egen häst... Och så... Tog jag bara friheten och gick in...
- Har du ridit någongång då?
- Nej...
- Skulle du vilja?
- Självklart! Svarade jag.



Vad tyckte ni om kapitel 1? :)

Av Bianca Sweetstreet - 31 januari 2014 19:06

Bestämde mig precis. Jag ska börja med en novell :)
Blev ni glada? XD

Av Bianca Sweetstreet - 31 januari 2014 16:33

Haha, tog precis en bild från fp cafè :D Är nämnligen där med Felicia och snackar xD

 

Om ni inte visste, så ska Felicia vara med och köpa Brownie imorgon♥


 

Av Bianca Sweetstreet - 31 januari 2014 15:56

Jaaaa! För ett tag sedan la Ella och Elsa upp ett inlägg på www.lifeofjorvik.se/ (Dock så har både Ella och Elsa slutat på sso, men bloggar om sims ;)) Jag såg att Ella hade lagt upp ett inlägg, och jag fastnade för hennes outfit :D

Så fort jag har råd med något av outfiten ska jag köpa den :D

 

Av Bianca Sweetstreet - 31 januari 2014 15:09

Hej! I morgon ska jag hämta honom! :D Jag tänker också fråga honom vad Brownie egentligen heter... Om det är något fint, då tar jag det, men om det något inte lika fint (eller vad man ska säga xD) då tar jag något annat. Om det inte blir Brownie, så har jag funderat på namnet Magicspirit som betyder Magiande vilket kanske låter lite konstigt på svenska, men speciellt på engelska.

Andledningen till just ''Magicspirit'' är för att jag läste en bok irl om två hästar som hette Magic och Spirit.

Kommer mer inlägg sen hoppas jag! :)

 

Av Bianca Sweetstreet - 30 januari 2014 16:14

Hej! Håller på att plocka upp massa gelèhjärtan för Lance han är ju kä... Ojdå... Jag fick ju inte berätta... Säg inget ok :o Men iallafall håller jag på att plocka upp massa gelèhjärtan för... Eh... Bagaren hade blivit av med leveransen... Ehehehe ...    

   

Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards