- JorvikBianca -

Alla inlägg den 4 januari 2014

Av Bianca Sweetstreet - 4 januari 2014 14:32

På Starstable har jag ett absolut favorit ställe. Om jag är ledsen någongång, eller om jag till och med är lite sjuk kan jag gå dit. Jag hittade det en gång när jag var ute och red med Sun. Det var en regning dag och Sun hade precis varit halt. Hon var väldigt pigg, eftersom hon hade stått stilla en lång periond. Jag hade precis kommit till Moorland och haft ett samtal med Justin. Jag förklarade att jag hade ridit ungefär en månad på det förra stället vi bodde på, så att han kanske inte skulle ge mig en så svår häst.

- Jag har en häst som heter Sunheart, tyvärr är hon den lugnaste häst jag har just nu. Sa Justin. Han talade ju inte precis sanning, men han tyckte ändå att jag verkade kunna en hel del.

- Okej, jag testar henne då... Svarade jag.

- vet du hur man sadlar och tränsar? Frågade Justin och flinade.

- Klart jag vet! Fräste jag tillbaka.

Jag gick sedan till Thomas, Justins pappa, och frågade om jag kunde få låna en borste och en honkrats. Jag fick de och gick och började borsta Sunheart. I boxen var hon väldigt lugn och lät mig borsta, kratsa hovarna, sadla och tränsa. Men det blev mer problem när jag skulle sitta upp. Hon gick fram och tillbaka, stegrade oh bar sig till. Men tillslut kom jag upp på hennes rygg. jag tänkte ''Äntligen får jag komma ut och rida!'' Men när jag kom fram till grinden vid stallet stoppade en tjej mig.

- Du måste fråga innan du rider ut.

Jag tänkte ''Oh! Sånt besvär detta var då! Jag såg en tjej gå längre fram. Jag skrittade fram till henne för att be om lov.

- Hej! Är det du som är Bianca? Frågade hon vänligt.

- Ja, det är ja som är Bianca. Svarade jag tillbaka.

- Vad bra! Jag heter Jenna. Nu när du ändå är här kan du väl testa min kavaletti bana?

- Visst...

Jag skänklade på Sunheart, men det gick inte så bra. Det var först när Jenna kom fram och sa till henne som hon travade fint med mig på ryggen. Jag kände mig generad. Jag menar, jag hade ju ridit i en månad inann... När vi hade ridit hela banan kom jag på varför jag egentligen hade kommit dit.

- Jo, vakten där borta säger att man måste be om lov innan man rider ut.

- Ja, det måste man, men nu har jag sagt att du får, rid ut du!

Allting gick bra ända fram till efter vi hade kommit i väg från Jenna. Sunheart började bocka, stegra och ja, allt! Så höll det på, vi gick en liten bit, sedan började hon igen. Så höll det på ända fram till ''Den övergivna bondgården'' Sunheart började gå mot ett stup jag fick panik och försökte bromsa. Men så stannade hon precis framför och var helt tyst oh stilla. Jag förstod ingenting, förrens jag tittade upp. Där, precis framför mig, såg jag världens bästa, och finaste utsikt. Jag hade aldrig sett något vackrare. Jag bara satt där och gapade. Ja, jag gapade ända fram tills jag stammade fram

- V-vad vackert!

När vi gick där i från var Sunheart helt lugn. Jag vet egentligen inte varför, men det var något med det där vackra, det kände jag på mig. När jag kom tillbaka stod Justin och väntade på mig. Jag blev arg.

- Jag sa att du skulle ge mig en lugn häst, inte en som bockar och stegrar! Fräste jag.

- Men, vad är det du säger? Sunheart beter ju sig jättebra, du sitter ju själv på henne!

Jag rodnade.

- Förlåt Sunheart. Viskade jag i hennes öra.

- Du kommer få låna henne nu när du är här.

- Menar du det?

- Såklart!

- Ja! Du och jag Sunheart. Sa jag.


Och efter den dagen så kan jag lova er, så kommer jag och Sunheart alltid vara tillsammans.

 

 


Av Bianca Sweetstreet - 4 januari 2014 10:57

Träffade på Eleanor Darksmith idag när jag var ute och red (xD) Hon ville tydligen vara med på bild så jag lät henne. Hon ville vara på ett speciellt ställe, eller som tydligen var hennes favorit ställe, i Silvergladebyn. Jag tvekade för en stund, men lät henne sedan. Anledningen till att jag tvekade var för att pappa och mamma inte låter mig rida in där, jag vet inte varför, men de sa något om att ''När man är starrider ser alla en som en vän, och man har bättre rykte då.'' Jag blev ganska ledsen, för jag trodde att man var lika mycket värd, oavsett om man var starrider eller inte. Fattar ni vad jag tänker då? Jag tänker att, jag har kommit så himla långt. Jag kom så långt när jag var starrider. Och sedan tar det slut. Puts, väck så är det slut liksom. Jag kan aldrig mer köpa någon häst. Jag kan aldrig mer gå in till Skördebyggnaden. Jag kan aldrig mer springa Jorvikstallets champ. Jag kommer resten av mitt liv få ägna mig i Moorland och Fort Pinta och vara sjuk av avund på de som är Starrider. Aldrig någonsin mer kunna få uppleva gjädjen av att köpa en ny häst. (Inte för att jag inte gillar min hästar nu, jag älskar de, men att någon gång få uppleva det igen.) Aldrig mer kunna gå och kolla på araberna och drömma mig bort om att någongång kunna att få ha en själv. Det är rätt mycket jag aldrig mer kommer kunna uppleva. Jag är grymt ledsen för det. Nu tänker ni säkert ''Men vadå, köp nytt starrider då!'' Men så lätt är det inte. Ni vet att, jag måste fråga mina föräldrar innan. och de skulle seriöst förbjuda mig från starstable om jag köpte det utan att fråga de först. När jag blev starrider på Eleanor trodde jag att jag blev glad. En vecka efter att jag blivit starrider på henne, kände jag hur mycket jag saknade att spela på Bianca. Allt kändes helt hopplöst, med bron och allt. Jag hade bara en häst att rida på. Jag fick göra om alla uppdrag jag en dag hade gjort klart. jag saknade Bianca jättemycket. jag började spela på Bianca igen, och det var ju skönt, eftersom att jag hae saknat henne. Men det fanns ett problem. Jag var inte Starrider. Tiden gick, och till en början var jag glad och kunde sysselsätta mig. Men efter ett tag var det inte roligt att skritta runt fram och tillbaka i Fort Pinta och Moorland. Det blev julafton och jag fick ''Sims 3 Universitets liv'' i julklapp. Jag ville spela starstable, men glömde helt bort det, och spelade Sims i stället. Efter ett tag kände jag ''Nej, nu måste jag logga in på Starstable och se hur det är!'' Jag loggade in, och det var kanske lite kul, men jag var fortfarande inte Starrider. På fredagen efter julafton var jag hos min farmor. Jag kollade mina mejl, och såg att jag hade fått från Starstable. Kollade mejlet och såg att alla var starrider för en helg. Jag blev jätte glad och loggade in på starstable när vi kommit hem. När helgen var slut trodde jag verkligen att mitt starrider hade tagit slut, men det hade det inte! jag blev såklart jätte glad, men också förvånad! jag spelade fram till den dagen då det tog slut. Jag blev lite ledsen, men det går ju över. Nu är det lördag. Mitt starrider tog slut i Torsdags. Nu är det inte roligt längre. jag vet verkligen inte vad jag ska göra! Kan ni inte skriva tipps i komentarerna? Snälla, gör det för min skull, jag skulle bli jätte glad!

 

/Bibbi

Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30 31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards