- JorvikBianca -

Alla inlägg under februari 2014

Av Bianca Sweetstreet - 2 februari 2014 13:40

Hej! Installerade ett program på datorn idag (Bandicam.com) vill ni att jag lägger upp typ random videos (ibland andra planerade xD) på bloggen? :) TACKSAMM FÖR SVAR ALLA LÄSARE XD
Jag själv hade tyckt det var jätte roligt så om ni inte svarar så gör jag det ändå :D
/Bianca

Av Bianca Sweetstreet - 2 februari 2014 10:05

Hej!

Idag kommer Night få jobba mycket, för att det blir levling och dressyr pass. Mitt mål är att upp nå minst level tre med honom idag :)

Sedan så bestämmde Alex tydligen att jag skulle ta Aaliyahs hopp pass, and idk why? Jag har ju dressyr liksom :o

Men iallafall, jag har mammas jobbdator så jag kan inte ta bilder idag ;/ Men jag får beskriva vad jag gör helt enkelt xD

 

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 21:20

Ni får ett kapitel till idag för att ni är bäst och för att jag älskar att skriva den :D


- Men då ses vi hemma sen då, Bianca. Sa Marie.
- Visst! Svarade jag.

När mamma hade gått fick jag följa med Dorith till hagen och hämta hästen som jag skulle rida.
- Jag tänkte att du skulle få rida Skyangel! Sa Dorith och log.
Skyangel var helt vit och väldigt vacker.
- Vad fin hon är. Sa jag och log tillbaka.
- Ja. Jag ska visa dig hur du gör för att sadla och sånt där.
- Mm, jag vet ju inte hur man gör.
- När du borstar så ska du inte ta för lätt, men inte för hårt heller, annars ska du bara borsta i lagom takt. När du kratsar hovarna är det viktigt att du inte borstar precis i mitten. När du sadlar, då ska du sätta den bra, men det är kanske självklart, men du ska spänna den lite när du har satt på den, och lite mer när du har suttit upp. När du ska tränsa är det många olika rämmar som ska spännas, men det lär du dig så småningom.
- Oj! Det var många grejer som skulle göras.
- Ja. Men det är väldigt enkelt när man har lärt sig. Log Dorith.
När vi äntligen var klara med allting, var jag väldigt nöjd över mig eftersom jag gjort det mesta själv.


- Var ska vi träna? Jag hade inte kommit på det förrens nu.
- Följ mig.
När vi var framme såg jag en väldigt stor padock framför mig.
- Detta är Jorvik stallets arena. Sa Dorith.
- Vad stort det är!
- Ja.


Jag var väldigt spänd på att få kännas hur det kändes att rida och ens sitta på en häst.
- Okej, nu ska vi få upp dig i sadeln. Jag hämtar den lilla pallen.
Hon gick och hämtade en liten pall.
- Ställ dig på pallen och sätt foten i stigbygeln och hoppa upp.
Jag gjorde som hon sa, och det gick faktiskt väldigt bra.
- Hur känns det? Frågade Dorith vänligt.
- Lite konstigt, men väldigt bra.
- Så bra. Jag tänkte att vi kunde börja skritta lite fast jag håller i grimskaftet.
- Visst! Sa jag glatt.




Tyckte ni den är bra? :)
/Bianca

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 14:24

Här kommer kapitel :)


Dorith hade precis sagt att jag skulle få komma och rida hos henne två gånger i veckan. Tid och rum stannade för en minut.

- Menar du allvar? Sa jag.

- Såklart! Skrattade Dorith när hon såg min förvånade min.

- När får jag börja? Nästan skrek jag.

- Det får jag prata med dina föräldrar om, men seså, spring hem och berätta nu! Log hon.


När jag var på väg hem tänkte jag att Dorith var en utav de snällaste jag träffat.

När jag kom hem var jag ivrig över att få reda på vad mamma och pappa skulle säga.

- Mamma, pappa, kan vi prata lite...

- Visst, har det hänt något?

- Du får se.

Vi gick in till köket.

- Jo, när jag var ute och gick träffade jag på en kvinna som heter Dorith, och hon undrarde om jag ville komma och rida hos henne två gånger i veckan!..

De såg lite tveksamma ut.

- Jag och pappa får prata om det...

- Men snälla! Jag vill så gärna!

De kollade på varandra.

- Okej då... Har du hennes telefon nummer?

- Ja! Sa jag ivrigt.



När mamma hade pratat med Dorith kom hon tillbaka in till köket.

- Vad sa hon!? Frågade jag ivrigt.

- Hon sa att du kan få börja imorgon, alltså lördag. Sa mamma och log.

- Yes! Skrek jag.

- Sch! Skrik inte!

- Förlåt.


Nästa dag gick jag upp kl 07.30, ganska normalt för mig en lördags morgon. Jag tänkte att det var något speciellt, men jag kom inte på vad det var... Men så plötsligt slog det mig, det var idag jag skulle få börja rida!

Jag åt frukost, klädde på mig, och sedan var jag redo att gå.

- Men vi skulle ju inte vara där förrens klockan 10.00 Sa mamma som alltid var morgon trött.

- Eh, mamma klockan är 09.55

- Va! Vi måste gå!

- Hejdå pappa! Fick jag skrika för att mamma drog ut mig egenom dörren.



När vi kom fram kom Dorith emot oss med ett stort leende (stav).

- Hej Bianca!

- Hej Dorith! Sa jag och log stort. Detta är min mamma, Marie.

- Hej Marie. Sa Dorith och log mot Marie.

- Hej, jag antar att det är du som är Dorith. Sa Marie och log lite tillbaka.

- Det stämmer det! Skrattade Dorith.





Vad tyckte ni om kapitel 2? :)

 





Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 13:16

Jepp! :) Jag bestämmde mig för att man får kalla honom, antingen Night eller Brownie :) ''Dream'' Låter så vanligt typ xD

Hör är en bild på mig och min prins ♥

 

 

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 12:32

Hej! Nu har jag precis köpt han ♥

Ägaren berättade att han redan döpt honom, därför fick han det namnet. Namnet Nightdream. Fint tycker jag ♥

   

Omg! ♥ Min fina Brownie/Nightdream♥♥♥♥

 

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 12:08

NU DRAR JAG TILL BROWNIE! :D

 

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 08:55

IDAG SKA JAG KÖPA HONOM! :D Ska träffa Felicia hos Brownie kl 12.15 för hon ska vara med :)
/Bianca

Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards