- JorvikBianca -

Direktlänk till inlägg 1 februari 2014

~ Flickan med hästen (kap 2) ~

Av Bianca Sweetstreet - 1 februari 2014 14:24

Här kommer kapitel :)


Dorith hade precis sagt att jag skulle få komma och rida hos henne två gånger i veckan. Tid och rum stannade för en minut.

- Menar du allvar? Sa jag.

- Såklart! Skrattade Dorith när hon såg min förvånade min.

- När får jag börja? Nästan skrek jag.

- Det får jag prata med dina föräldrar om, men seså, spring hem och berätta nu! Log hon.


När jag var på väg hem tänkte jag att Dorith var en utav de snällaste jag träffat.

När jag kom hem var jag ivrig över att få reda på vad mamma och pappa skulle säga.

- Mamma, pappa, kan vi prata lite...

- Visst, har det hänt något?

- Du får se.

Vi gick in till köket.

- Jo, när jag var ute och gick träffade jag på en kvinna som heter Dorith, och hon undrarde om jag ville komma och rida hos henne två gånger i veckan!..

De såg lite tveksamma ut.

- Jag och pappa får prata om det...

- Men snälla! Jag vill så gärna!

De kollade på varandra.

- Okej då... Har du hennes telefon nummer?

- Ja! Sa jag ivrigt.



När mamma hade pratat med Dorith kom hon tillbaka in till köket.

- Vad sa hon!? Frågade jag ivrigt.

- Hon sa att du kan få börja imorgon, alltså lördag. Sa mamma och log.

- Yes! Skrek jag.

- Sch! Skrik inte!

- Förlåt.


Nästa dag gick jag upp kl 07.30, ganska normalt för mig en lördags morgon. Jag tänkte att det var något speciellt, men jag kom inte på vad det var... Men så plötsligt slog det mig, det var idag jag skulle få börja rida!

Jag åt frukost, klädde på mig, och sedan var jag redo att gå.

- Men vi skulle ju inte vara där förrens klockan 10.00 Sa mamma som alltid var morgon trött.

- Eh, mamma klockan är 09.55

- Va! Vi måste gå!

- Hejdå pappa! Fick jag skrika för att mamma drog ut mig egenom dörren.



När vi kom fram kom Dorith emot oss med ett stort leende (stav).

- Hej Bianca!

- Hej Dorith! Sa jag och log stort. Detta är min mamma, Marie.

- Hej Marie. Sa Dorith och log mot Marie.

- Hej, jag antar att det är du som är Dorith. Sa Marie och log lite tillbaka.

- Det stämmer det! Skrattade Dorith.





Vad tyckte ni om kapitel 2? :)

 





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bianca Sweetstreet - 8 november 2015 17:03

Men hej! :D För några månader sedan (det var faktiskt före sommarlovet, så det var ett tag sen) så började jah faktiskt spela igen! Det har gått riktigt bra (eller vad man ska säga) och jag är kvar på samma konto! Kika gärna in min nya blogg: sta...

Av Bianca Sweetstreet - 26 juni 2014 11:12

Jag har beslutat mig för att sluta på sso... Jag har blivit fixerad vid att sitta vid datorn och spela sso. Detta får inte fortsätta. Jag kan spendera 5 timmar framför datorn som det är nu, jag måste inse att livet inte är sso. Jag måste gå ut, gå ut...

Av Bianca Sweetstreet - 23 juni 2014 13:48

Nu ska jag göra en ''Fakta om mina hästar'' :) Lite kortfattat :)     Sunheart ''Sun'' Kön: Sto. Ålder: 13 år. Övrigt: Sun är min starthäst! Sun övar jag allt med, alltså hoppning, dressyr, western. Sun verkligen äälskar äpplen! Sun...

Av Bianca Sweetstreet - 22 juni 2014 21:11

... Snart kanske ännu en häst kommer hem till mig :3 Hehe... Fast... Det beror förstås på... 1. Om jag får sc på lördag 2. Om det finns min häst tidningar att köpa här jag bor. 3. Om jag inte får sc på lördag så måste jag få köpa tre min häst tidnin...

Av Bianca Sweetstreet - 22 juni 2014 17:09

Just nu är jag klubblös. Det är faktiskt ganska hemskt. Jag kommer ihåg speciellt en ridlektion jag gick på med en klubb, det var underbart. Den känslan vill man ju såklart uppleva igen, så jag letar för fullt :) Har du en klubb som är inte allt ...

Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards