- JorvikBianca -

Alla inlägg den 21 juni 2014

Av Bianca Sweetstreet - 21 juni 2014 21:53

Här kommer kapitel 2! :)

Jag fortsatte att gå längst med vägen. Jag tänkte att jag säkert skulle hitta någon annan som skulle acceptera en även fast man inte red eller hade en häst.
När jag gått en bit kom jag fram till ett annat stall som tydligen hette "Moorland stallet". Jag gick runt och kollade lite, och så mötte jag någon.
- Hej. Sa han vänligt.
- Hej, vem är du? Frågade jag.
- Haha, jag tänkte precis fråga dig. Jag heter Justin Moorland, och driver detta stallet tillsammans med min pappa, Thommas Moorland. Och du är...?
- Jag heter Bianca Sweetstreet.
- Jaså, är du den där nya tjejen?
- Ehm, ja, jag antar det.
- Rider du? Du kanske har en egen häst?
Där kom det. Nu händer det.
- Eh... Nej
- Jaså... Skulle du vilja rida då?
- Självklart! Sa jag ivrigt.
- Vi har en ridskola här, så du kan börja. Men du får ju prata med dina föräldrar först, såklart.
- Det ska jag göra! Vi ses! Sa jag glatt.
Jag var glad. Tänk om jag fick börja på ridskola! När jag kom hem tog jag av mig skorna och ropade på mamma och pappa.
- Vad var det du ville? Frågade mamma.
- Får jag börja på ridskola hos Justin och Thommas Moorland nere vid Moorland stallet?
De såg förvånade ut.
- Eh... Det får vi prata om.
Typiskt mamma och pappa. De ska alltid prata om saker!
Jsg gick och la mig. Jag hoppades att de skulle prata om det fort. Jag var ivrig att få reda på svaret.

Vad tyckte ni om andra kapitlet? :)
/Bianca

Av Bianca Sweetstreet - 21 juni 2014 11:25

Igår när jag loggade in så hade jag - konstigt nog, 200 sc. Jag blev väldigt förvånad, men jag bestämde mig slutligen för att köpa utrustning och kläder! :)

 

Detta linnet fick jag köpt c:

 

Dessa ridbyxor (som jag faktiskt kunde göra en riktigt snygg outfit med c: (jag visar bild i slutet ac inlägget)

 

 

Denna (proffsiga, nää haha xD) ridhjälmen :)

 

Och slutligen de här byxorna :)



Och här kommer outfiten :D

 

Vad tycker ni? c: Jag blev väldigt nöjd :)

 



Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards