- JorvikBianca -

Direktlänk till inlägg 21 juni 2014

~ När Drömmen Blev Sann kapitel 2

Av Bianca Sweetstreet - 21 juni 2014 21:53

Här kommer kapitel 2! :)

Jag fortsatte att gå längst med vägen. Jag tänkte att jag säkert skulle hitta någon annan som skulle acceptera en även fast man inte red eller hade en häst.
När jag gått en bit kom jag fram till ett annat stall som tydligen hette "Moorland stallet". Jag gick runt och kollade lite, och så mötte jag någon.
- Hej. Sa han vänligt.
- Hej, vem är du? Frågade jag.
- Haha, jag tänkte precis fråga dig. Jag heter Justin Moorland, och driver detta stallet tillsammans med min pappa, Thommas Moorland. Och du är...?
- Jag heter Bianca Sweetstreet.
- Jaså, är du den där nya tjejen?
- Ehm, ja, jag antar det.
- Rider du? Du kanske har en egen häst?
Där kom det. Nu händer det.
- Eh... Nej
- Jaså... Skulle du vilja rida då?
- Självklart! Sa jag ivrigt.
- Vi har en ridskola här, så du kan börja. Men du får ju prata med dina föräldrar först, såklart.
- Det ska jag göra! Vi ses! Sa jag glatt.
Jag var glad. Tänk om jag fick börja på ridskola! När jag kom hem tog jag av mig skorna och ropade på mamma och pappa.
- Vad var det du ville? Frågade mamma.
- Får jag börja på ridskola hos Justin och Thommas Moorland nere vid Moorland stallet?
De såg förvånade ut.
- Eh... Det får vi prata om.
Typiskt mamma och pappa. De ska alltid prata om saker!
Jsg gick och la mig. Jag hoppades att de skulle prata om det fort. Jag var ivrig att få reda på svaret.

Vad tyckte ni om andra kapitlet? :)
/Bianca

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Bianca Sweetstreet - 8 november 2015 17:03

Men hej! :D För några månader sedan (det var faktiskt före sommarlovet, så det var ett tag sen) så började jah faktiskt spela igen! Det har gått riktigt bra (eller vad man ska säga) och jag är kvar på samma konto! Kika gärna in min nya blogg: sta...

Av Bianca Sweetstreet - 26 juni 2014 11:12

Jag har beslutat mig för att sluta på sso... Jag har blivit fixerad vid att sitta vid datorn och spela sso. Detta får inte fortsätta. Jag kan spendera 5 timmar framför datorn som det är nu, jag måste inse att livet inte är sso. Jag måste gå ut, gå ut...

Av Bianca Sweetstreet - 23 juni 2014 13:48

Nu ska jag göra en ''Fakta om mina hästar'' :) Lite kortfattat :)     Sunheart ''Sun'' Kön: Sto. Ålder: 13 år. Övrigt: Sun är min starthäst! Sun övar jag allt med, alltså hoppning, dressyr, western. Sun verkligen äälskar äpplen! Sun...

Av Bianca Sweetstreet - 22 juni 2014 21:11

... Snart kanske ännu en häst kommer hem till mig :3 Hehe... Fast... Det beror förstås på... 1. Om jag får sc på lördag 2. Om det finns min häst tidningar att köpa här jag bor. 3. Om jag inte får sc på lördag så måste jag få köpa tre min häst tidnin...

Av Bianca Sweetstreet - 22 juni 2014 17:09

Just nu är jag klubblös. Det är faktiskt ganska hemskt. Jag kommer ihåg speciellt en ridlektion jag gick på med en klubb, det var underbart. Den känslan vill man ju såklart uppleva igen, så jag letar för fullt :) Har du en klubb som är inte allt ...

Presentation


Hej! Jag heter Bianca Sweetstreet och bor på Jorvik med mina fyra hästar :)

Sunheart

Miniprincess

Nightdream

Nightdream   

 

Cinnamoncake

Rosebeam

Rosebeam

Fråga mig

2 besvarade frågor

Omröstning

Spelar du Starstable ofta?
 Jaaaa! Varje dag, det är jättekul!
 Nja, ganska ofta, ganska kul.
 Nej! Aldrig det är jätte tråkigt!
 Vad är Starstable?

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards